خلاصه مقاله: مقاله "آینده هوش مصنوعی در صنعت هتلداری" به بررسی نقش و تأثیر هوش مصنوعی در بهبود کارایی و تجربه مشتری در صنعت هتلداری و رستورانها میپردازد. در این مقاله توضیح داده شده که چگونه تکنولوژیهای هوش مصنوعی مانند چتباتها، سیستمهای مدیریت مهمان و تحلیل دادهها میتوانند به بهبود خدمات و افزایش رضایت مشتریان کمک کنند. همچنین، نویسنده به چالشها و فرصتهای پیش رو در این صنعت اشاره میکند و به اهمیت تطبیق با این تکنولوژیها برای موفقیت در آینده تأکید میکند.
آینده هوش مصنوعی در صنعت هتلداری
توسط آرون کیل 11 نوامبر 2024، 9:26 صبح
هوش مصنوعی تکنولوژی نوار فناوری رستوران هوش مصنوعی
مت هو، مالک و اپراتور Bodega SF ، از هوش مصنوعی (AI) - سیستمی به نام Maitre-D AI - برای سرویس تلفنی رستوران خود در سانفرانسیسکو استفاده می کند. این سیستم هنگام تماس به مهمانان کمک می کند، بنابراین هو و تیمش می توانند روی مهمانان مقابلشان تمرکز کنند.
هو، که رستورانش غذاهای ویتنامی باکیفیت با فضایی مدرن و معمولی ارائه میکند، توضیح داد: “بهروز ماندن با روندهای صنعت بسیار مهم است و هوش مصنوعی پیشرفتهای قابلتوجهی انجام داده است که عملیات روزمره را ساده میکند. برای مثال، هوش مصنوعی به ما کمک کرده تا حجم تماسهای تلفنی در رستورانمان را کاهش دهیم و تجربه کلی مهمان را افزایش دهیم”.
هو گفت که او بار، رستورانها و صنعت هتل داری را تشویق میکند تا هوش مصنوعی را کشف کنند، بهویژه اگر از نظر مالی منطقی باشد، زیرا میتواند راحتی را ارائه دهد و وظایف خاصی را خودکار کند. او گفت: “همه راهحلهای هوش مصنوعی متناسب با هر کسبوکاری نیستند، اما ما با استفاده از یک میزبان هوش مصنوعی موفق بودهایم، که به بهبود کارایی بدون به خطر انداختن خدمات کمک کرده است”.
از طرف دیگر، هو نمی خواهد ببیند که هوش مصنوعی جایگزین مشاغل می شود یا هویت یک رستوران یا کسب و کار مهمان نوازی را که در نهایت توسط تیم پشت آن ساخته می شود، کاهش می دهد. او گفت: “در حالی که فناوری میتواند از عملیات پشتیبانی کند، مهم است که ارتباط انسانی را که شخصیت منحصر به فرد رستوران را مشخص میکند، از دست ندهیم.”
هو معتقد است که از دست دادن «لمس انسانی» ممکن است در مورد هوش مصنوعی برای همه جذاب نباشد ، اما اگر مهمانان بدانند که در حال تعامل با یک دستیار مجازی هستند یا اینکه قسمتهایی از غذای آنها توسط یک هوش مصنوعی تهیه شده است، او این کار را نمیکند. یک مشکل را تا زمانی که تجربه کلی مشتری را افزایش دهد، ببینید.
هو به اشتراک گذاشت: “برای مهمانان مهم است که درک کنند که این فناوریها برای بالا بردن راحتی و بهبود تجربه غذاخوری آنها وجود دارند.”.
هوش مصنوعی در حال افزایش، از بازاریابی و خدمات مشتری تا عملیات و موارد دیگر
هوش مصنوعی مطمئناً در همه صنایع، از جمله بخش بار، رستوران و مهماننوازی در حال افزایش است و بسیاری از راهحلهای مبتنی بر هوش مصنوعی به سرعت در دسترس هستند.
بر اساس گزارش «وضعیت هوش مصنوعی در رستورانها» از Raydiant ، واضح است که صنعت رستورانداری توجه زیادی به هوش مصنوعی و امکانات آن دارد.
برای گزارش جدید، Raydiantکه از رستورانها و سایر مشاغل با تابلوهای دیجیتال، راهحلهای تجربه کارمندان و بینشهای مکان با استفاده از هوش مصنوعی پشتیبانی میکند، از 175 رهبر فناوری رستوران نظرسنجی کرد و موارد زیر را کشف کرد:
62 درصد از رهبران رستوران ها معتقدند که هوش مصنوعی مزیت رقابتی قابل توجهی را برای رستوران هایی که آن را اتخاذ می کنند، ارائه می دهد و 67 درصد احساس می کنند که موقعیت خوبی برای استفاده از هوش مصنوعی برای تمایز بازار دارند.
بر اساس این گزارش، مهمترین مزایای هوش مصنوعی در رستوران ها شامل برنامه ریزی موثر کارکنان (38 درصد)، افزایش فروش و درآمد (37 درصد)، بازاریابی شخصی و تبلیغات (36 درصد) و مدیریت موجودی کارآمد (34 درصد) است.
رستورانها در حال آزمایش موارد مختلف استفاده از هوش مصنوعی هستند، مانند رباتهای چت برای خدمات مشتری (41 درصد)، تجزیه و تحلیل ترجیحات مشتری برای تجارب سفارشی (39 درصد)، مدیریت موجودی (38 درصد)، تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده برای پیشبینی تقاضا (33 درصد - یک تساوی) و کاهش ضایعات مواد غذایی (33 درصد - یک مساوی).
با این حال، با وجود علاقه شدید به هوش مصنوعی، رستوران ها در پذیرش هوش مصنوعی با چالش هایی مواجه هستند، از جمله آموزش کارکنان و پذیرش، یافتن راه حل مناسب هوش مصنوعی، هزینه و پذیرش مشتری.
این گزارش همچنین توضیح میدهد که برای اجرای موفقیتآمیز هوش مصنوعی، رستورانها نیاز به درک بهتری از قابلیتهای آن، دسترسی به فناوریهای برتر هوش مصنوعی، خرید رهبری قویتر و افزایش تخصیص بودجه دارند.
توجه اپراتورها به هوش مصنوعی چقدر مهم است؟
کورتنی بلیک، مالک و مدیر عامل شرکت Pilot Light Consulting مستقر در کالیفرنیا و کارولینای شمالی ، که به صاحبان مهماننوازی در راهبرد و راهاندازی یک عملیات جدید کمک میکند، گفت: صنعت مهماننوازی از لحاظ تاریخی زمانی که نوبت به پیشرفتهای فناوری میشود دیر پذیرفته شده است. او گفت: «من فکر میکنم اکنون، بیش از هر زمان دیگری، توجه به فناوریهایی مانند هوش مصنوعی مهم است که میتواند به اپراتورها کمک کند تا عملیات باطن را سادهسازی کنند و تصمیمها یا فرصتهای استراتژیک را اطلاعرسانی کنند.»
جاکوب تروینو، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت سینسیناتی، گوریلا سینما پرنسنتز مستقر در اوهایو ، گفت: فناوری هوش مصنوعی نیز مانند اینترنت، در آستانه ایجاد انقلابی در نحوه تعامل و انجام تجارت مردم است – در صورتی که قبلاً اینطور نبوده است. او خاطرنشان کرد: «هوش مصنوعی ابزار قدرتمندی است که بر صنایع بسیار گسترده تأثیر می گذارد.
تروینو که همچنین مالک The Overlook Lodge در سینسیناتی است، در میان بارهای با رتبه برتر، در 17 سال گذشته در مشاوره بار و توسعه برنامه های کوکتل تخصص داشته است. او گفت: «در صنعت مهماننوازی، جایی که بیشتر کارها به صورت عمومی و متمرکز بر ثبات در خدمات و تجربه است، احتمالاً هوش مصنوعی حتی بیشتر از آنچه بسیاری از اپراتورها و کارمندان میدانند، خواهد داشت.» اپراتورها با اطلاع از پیشرفتهای هوش مصنوعی میتوانند جلوتر از موج جزر و مدی تغییراتی باشند که قرار است صنعت را متحول کند.
ایزی خاراش، کارشناس صنعت بار و رستوران در شیکاگو و رئیس Hospitality Works ، گفت که هوش مصنوعی در ابتدا و به ویژه در صنعت فست فود تأثیر قابل توجهی بر هزینه های نیروی کار خواهد داشت. او گفت: “فناوری مبتنی بر صدا جایگزین بسیاری از کارمندانی خواهد شد که در حال مدیریت درایو هستند. هوش مصنوعی در حال حاضر با بهبود سفارشدهی آنلاین از طریق سادهسازی نحوه سفارش مشتریان و در نتیجه بهبود رضایت مشتری، جایگاهی در خدمات مشتریان دارد. هوش مصنوعی همچنین شامل رباتهایی است که در رساندن غذا به میز رستورانهای با خدمات کامل محبوبتر میشوند. این روش دیگری است که با کاهش نیروی کار مقابله خواهد شد.”
فردریک کارلگرن، معاون و رئیس بازاریابی و ارتباطات در توشیبا ، گفت: صنعت بار، رستوران و مهماننوازی باید پیشرفتهای هوش مصنوعی را در اولویت قرار دهند زیرا این فناوریها میتوانند هم کارایی عملیاتی و هم تجربه مهمان را متحول کنند.
گزارش جدیدی توسط Toshiba Global Commerce Solutions و Incisiv - "وضعیت صنعت آینده غذاخوری در رستوران 2024" - به آینده رستوران ها و چگونگی پیشرفت آنها در آینده برای موفقیت می پردازد. توشیبا با ادغام راه حل های هوشمندتر و چابک تر که کارایی عملیاتی را افزایش می دهد و تجربیات مشتریان را بهبود می بخشد، به رستوران ها کمک می کند.
کارلگرن توضیح داد: «هوش مصنوعی میتواند وظایفی مانند برنامهریزی کارکنان، مدیریت موجودی، و تعامل با مشتری را سادهتر کند و کارکنان را قادر میسازد تا روی ارائه خدمات استثنایی تمرکز کنند و در عین حال از عملیات روان اطمینان حاصل کنند. همچنین شخصیسازی را افزایش میدهد و به رستورانها و بارها اجازه میدهد تا تجربیات خود را بر اساس اولویتهای مهمان، تاریخچه سفارشها و نیازهای غذایی تنظیم کنند.»
به گفته کارلگرن، در صنعتی که رضایت مشتری حیاتی است، بینشهای مبتنی بر هوش مصنوعی و اتوماسیون با بهبود عملکرد و تجربه غذاخوری، مزیت رقابتی را ایجاد میکنند.
آلیسون لین - رئیس رستورانهای Yelp که در آن از هوش مصنوعی برای ارائه اطلاعات مفید استفاده میکنند تا مسافران بتوانند رستوران مناسب برای نیازهای خود را بیابند - گفت که تصمیمگیری در مورد استفاده از هوش مصنوعی و فناوریهای جدید میتواند یک تصمیم استرسزا برای اپراتورهای مهماننوازی باشد.
لین گفت: “در حالی که اجرای راهحلهای هوش مصنوعی ممکن است طاقتفرسا به نظر برسد، ما اپراتورهای رستورانها را تشویق میکنیم تا در نظر بگیرند که پیشرفتهای هوش مصنوعی چقدر میتواند در کاهش هزینههای عملیاتی مفید باشد و از کاراییهای بالقوهای که میتواند ایجاد کند استقبال کنند. هوش مصنوعی میتواند به بهینهسازی تبلیغات دیجیتال، پیشنویس محتوای وب یا رسانههای اجتماعی و حتی کمک به تبلیغات رسانههای اجتماعی کمک کند و کارکنان را آزاد کند تا روی خدمات و تجربیات مشتری تمرکز کنند.”
منبع :
https://www.barandrestaurant.com/technology/future-artificial-intelligence-hospitality-industry